mandag 19. januar 2009

mandag 19. januar




Det har vært noen usedvanlige travle dager. Vi kjørte til Homborsund for å feire Frodes 50-årsdag, vi kjørte avgårde ca 13 lørdag og rakk selskapet med 2 minutters margin etter å ha skiftet på en skikkelig "budget-""hotell"" bestående av noen pendlerbrakker på en parkeringsplass rett ved jernbanen. Men billig det var det. Rommet bar preg av 10 års sammenhengende rødmix-røyking".
Kjekt selskap. Så var det å komme seg tidlig opp søndag morgen. Ute var det sludd og regn, frokost på Egon i Markens- så var vi hjemme ca 13 etter å ha hentet Sunniva på Figgen.
Smøring av niste - stryking av skjorter - avgårde på toget. I Oslo hadde det snødd en halv meter -snøfonner overalt - jeg kom i lave svarte sko.
Overnatting - tidlig opp mandag - hyggelig frokost med Eva Mari, Kristin (som skulle på kurs) og så vidt Henrik som var i farten for å komme seg på jobb.
Far til Jan skulle bisettes i krematoriet på Haslum - altså gangavstand. Jeg fikk hilset og kondolert. En god følelse av å få ta del i viktige stunder i venners liv - jeg hadde en prat med Jan da jeg satt på toget i etterkant, jeg måtte nemlig løpe for å rekke toget. På toget - minnet på at jeg skulle sende powerpoint i forb. med kurs onsdag - sett film, lest, skrevet, ganske ok togtur selv om det er litt pussig at komfort-kupeen var stappfull og at "ikke-komfort"kupeen ved siden av var omtrent tom, ok, man får strøm og gratis kaffe.

Ingen kommentarer: