tirsdag 3. november 2009

Tirsdag 3. november


Og det er 3 uker til eksamen! Jeg er lettere stresset. Her nede har jeg ikke fått gjort veldig mye med UIB-kurset. Med tanke på undervisning er det selvsagt viktig og grunnleggende å være god i grunnleggende muntlig og skriftlig spansk, men jeg tror eksamen om 3 uker vil bli en utfordring.
Akkurat nå har jeg lastet ned boka slik den omtrent kommer til å se ut. Det kinkige er at forlaget har meldt at grafikken ikke er god nok til tross for at jeg sendte inn prøver, og fikk tilbakemelding om at det så bra ut alt i juli. Jeg er usikker på hvordan det skal takles. Jeg er redd for at det vil si ekstra arbeid som jeg ikke har tid til. Likevel - sola skinner i San Jose idag, legger antakelig siste helgen til et sted som ligger Tortugero, som er en kjent nasjonalpark med masse skilpadder osv.
Min nye sambo er en japaner, tror han er ca 50 - han har pensjonert seg etter å ha solgt firmaet sitt som drev med spilleautomater. Nå reiser han rundt og driver med dykking, surfing og fallskjermhopping.

2 kommentarer:

Heidi sa...

Kanskje dykking, surfing og fallskjermhopping blir løysinga for meg og når eg rundar femti...

Knutse sa...

Jeg kjenner igjen naturen og omgivelsene fra øya Dominica selv om det ligger ute i havet nordøst for deg? Følte meg aldri utrygg der selv om mange var fattige - de solgt bananer og kokosnøtter i de dager - nå er det visst mest knarksalg og produksjon. De ønsket seg uavhengighet av England på slutten av 70-tallet og fikk det og jublet. Så sluttet britene å kjøpe de små søte karibiske bananene deres som ble liggende i store hauger og råtne.

Så overtok knarkligaene øya, så langt jeg har forstått. Ellers virker det som du har mange jern i ilden og det er vel bare helsa som er limiten der... Spennende å høre at også noen kan "sørfe" litt i læreryrket og være kreativ.

Rundt meg går - eller ikke går - digitaliseringen sin sørgelige gang, men jeg gjør i hvert fall mitt - og vel så det...

wwww.knutmichelsen.no