onsdag 24. april 2024

Den andre historien - Nils Heyerdahl

 Jeg fikk endelig fatt i boka om Lars Roar Langslet. Spennende lesning, selv om det ble vel mye namedropping. Det gav uansett et interessant innblikk i det katolske Norge og jeg må innrømme at jeg var spent på å lese hva Heyerdahl vil si om pater Pollestad. Det bekreftet i stor grad det jeg allerede visste.

Uansett, en fin bok!

Jeg startet dagen med å sykle det som kanskje blir en fast treningsrunde, opp til Lye, så til Undheim og hjem. Jeg fylte opp med noen flasker for å få litt vekt på sykkelen. Så ringte jeg Deutsche Bundesbahn for å endre billetten, men ble satt på vent i over en time før jeg gav opp. Jeg trodde det var gratis å ringe, men det var det ikke. Nå satser jeg på å fikse det i Flensburg. Problemet er altså at de har byttet togtype, og det nye toget fra Hamburg til Flensburg ikke tar med sykler. Er avganger 2. hver time så det bør gå greit uansett.

Vårlig, fint lys, men fortsatt ganske kjølig. Ikveld er det litteraturgruppe og feiring av Atle som fyller 60.




Ingen kommentarer: