mandag 17. oktober 2011

Havanna 17. oktober


Noe som er veldig bra, er at man som turist  og som cubaner også, generelt føler seg grunnleggende trygg i forhold til ran og overfall. I Boliva og Costa Rica var det mange steder utenkelig å sette seg på en fortausrestaurant med pc’en. Det kan man her, og det er ingen ”nogo” soner selv om byen med sine ruiner og nedfallsbygninger kan minne om et apokalyptisk landskap.
Dagen startet ganske rolig med litt diverse skriving og lesing, så var det dags for salsaprofessor Roxanne i Casa de tango kl 1300. Det var veldig moro, det var mye Eso og hi five, og smil og skryt. Sjefen  i huset mente at jeg hadde fått den beste læreren. Så planen der er å ta en time hver dag. Det koster 10 CUC, altså 60 kroner timen, så det kan man jo stå i med. Så spiste jeg middag i Hotel Colina rett over veien før jeg dro på kino og så en film som var på fransk, italiensk og engelsk med spanske undertitler. Filmen het Copiacertificada med Julie Binoche og William Shimell. Mye dialog og ganske smal. Etter filmen dumpa jeg innom katolsk messe (det viste seg at kirken lå ved siden av kinoen) – så ble det litt skikkelig søndag også.
Nå sitter jeg og ser på Panamerikansk mesterskap som minner om et slags miniOL med Latinamerika, USA og Canada.
Heidi melder at far underholdt i Eva Maris 50-årsfeiring med sang og tale, og det hadde vært en kjekk helg. Så kommer Sunniva hjem fra New York i morgen.
Ellers har jeg en uke på Avancado-nivå som begynner i morgen, spent på det, så kommer Solveig fra Sandnes på tirsdag/onsdag – så får jeg litt selskap. Neste uke igjen kommer det flere nordmenn som jeg har avtale om å møte. Ellers klarer jeg meg rimelig godt alene.
Nettet er saa treigt at jeg har gitt opp aa laste opp bilder foreloepig, men de kommer!


Ingen kommentarer: