onsdag 26. oktober 2011

Onsdag 26. okt 2011, Havanna


Onsdag
Etter tips fra en norsk medstudent, har jeg innlosjert meg (på dagtid) på Hotell Parque Central. Der kjøper man WIFI-tilgang, og selv om timeprisen er høyere enn her i casaen, så er det rimeligere og raskere, fordi jeg kan koble meg på og av. 5 timer koster 35 CUC, altså litt over 200 kroner.
Så her har jeg sittet og skrevet og rettet. Så jeg har ruslet ned, eventuelt tatt sykkeltaxi deler av veien ned til Habana Vieja, og installert meg der i en god stol. Så har jeg øket salsadosen til 90 minutter hos profesora Roxana i Casa del Tango. 
Her forleden var jeg ute på en lang spasertur (skal innrømme at jeg gikk meg vill til tross for kartet jeg hadde med), men fant bussstasjonen til Viazul, fikk kjøpt bussbillett, 66 CUC til Baracua, og der har jeg fått mail fra kollega Ingers venner om at de tar meg i mot på når jeg komer. Jeg har registrert i avisene (Granma) at det er uvær på vei, og mine verter spurte meg i går om jeg hadde fått det med. Hurricana eller tropisk storm kan være ganske heftig, og i verste fall kan jeg bli værfast.
I kveld er det Chevere – salsaklubb i Miramar, skal møte noen norske der.

Ingen kommentarer: