mandag 8. mai 2023

nye veier 8.5. 2023

 Idag fravek jeg den faste ruten rundt/over Frøylandsvatnet. Jeg hadde en bok som skulle avgårde i posten og tenkte at da kunne jeg ta en runde langs Tjødna så på sørsiden av Bryne før jeg peila meg inn på M44.


 Denne gangen var det ikke mine bøker som skulle sendes, men for en gangs skyld en av Heidis bøker som var bestilt av en Ark-butikk i Trondheim. Å sende en bok til en bokhandel er dårlig butikk, ikke minst når porto ble 70 kroner. Men det er enda dårligere butikk at bøkene ligger på loftet. Så boka ble sendt.

Men til tross for kald østavind, var det fint å gå. Jeg var innom biblioteket, og kjøpte kaffe for å bidra til at kafeen overlever. De som jobber der, har antakelig ikke de store mulighetene på arbeidsmarkedet, så jeg bør kjøpe noe der minst en gang i uka. Kanskje litt mer enn bare en kaffe.

Etter hvert kom jeg meg avgårde til Ålgård bil som på noen få strakser fikk satt sommerdekk på bilen. Vel anvendte 545 kroner synes jeg. På veien hjem var jeg innom Kiwi og fant noen fiskemiddager i 50%-kassen (det blir med andre ord torsk i dag). Men snart skal jeg ut igjen. Min travle frue har ansvar for bevertningen i Diakoni-utvalget og vel vitende om hennes travle program tok jeg på meg å bake grove rundstykker og sørge for litt pen pynt. De forventer det damene i diakoniutvalget.

Ingen kommentarer: