lørdag 21. mars 2009

Jag er nyfiken gul

Fikk denne invitasjonen i mailen - Stavanger har et aktivt tangomiljø - og etter at jeg har overlevert epostadressen min, "bombes jeg" med invitasjoner. Denne kom idag, og jeg synes det var en litt fascinerende beskrivelse av en kroppslig erfaring. Nesten så jeg fikk lyst til å kikke innom Sandnes brygge:

post@stavangertango.org

show details 1:33 PM (38 minutes ago)
Reply

Halloooo

Søndag 29 mars starter vi opp kl. 18.30 -19.30 med litt intro til tango på Sandnes Brygge.
Christian vil intsturere deg i inn i tangoens rytme og dans.

Kom å bli med, enten du er nyfiken eller hva.
Etterfølgende Milonga som før.
Psst ikke glem festen på lørdag.
www.stavangertango.org


Er livet vakrest om våren- mest spennende om sommeren? Kunsten å leve er kunsten å være tilstede, -uansett årstid.
Tango fungerer som en slags fysisk meditation/ terapi, der en kan legge alt annet vekk, og kun være intimt nær. Der vi sammen tolker og utrykker vår kjennskap for musikken.

Det er herlig, forførerisk, lekent og lekkert.

Sammen kan en utforske hvordan vi kan tolker musikken, på vår egen spesielle måte, akkurat der og da.

Det er viktig er at det kjennes bra i møtet med hverandre, og at følelsen kjennes god ut.

Dansen gir tilfredsstillelse, i form av herlig dans, dynamikk, opplevelser, fysisk berøring, og møte nye spennende, herlige mennesker.
Her nyter man den vennlige, kameratslige, generøse følelsen, som en kan kjenne mellom oss dansere, menn og kvinner.

Tango gir, som beskrevet, mye.

Med vennlig hilsen
stavanger tangoverksted

Ingen kommentarer: