fredag 21. mai 2010

Fredag 21.5. 2010

Hjemmedag - dvs jeg kan sitte hjemme og jobbe med hjemmeeksamen. Jeg nærmer meg langsomt avslutningen, og det er ganske ok å sitte og forsøke å jobbe fram en tekst. Det går framover. Jeg er glade over mine gode bibelkunnskaper som kommer til nytte når jeg skal analyse Cronica de una muerte anunciada. Bibelkunnskap burde være et fag i skolen!
Ellers har jeg foreløpig avtale med forlaget om nytt bokprosjekt. Satser å levere manuset før jeg reiser til Latinamerika rundt 1. september (??)
Eksamen hovedmål Bryne vgs
Sunniva fylte 17 for to dager siden. Heidi har fødselsdag på søndag.
Ellers er jeg glad for at jeg endelig fikk meldt meg ut av KRF. "Grunnfjellet" i KRF, det vil si de bibeltro som stort sett holder til på Vestlandet, vil holde fast på bekjennelsesparagrafen. Dette partiet tror jeg ikke har noen som helst framtid.

2 kommentarer:

schubi sa...

hva er bekjenningsparagrafen?

Leif Harboe sa...

Bekjennelsesparagrafen er vel at en må være en særdeles personlig kristen for å sitte i styre og stell i KRF.