onsdag 5. juli 2017

Bading!

I går var det rekordvarmt - 22 grader, og vi dro ned til stranden (den rett ved Strandkroa). 17-18 grader? Men etter sedvanlig nøling klarte jeg å komme meg ut i. Friskt og godt. Det var på ettermiddagen. Tidligere var jeg  innom både Dråby og Handrup kirke, fikk enda flere valmuebilder og testa også videofunksjonen på kameraet. Av en eller annen grunn elendig lyd.
Ikke mer ladekrøll. Hadde en dag da bilen sluttet å lade. Det lyste rødt på laderen, og bilen gav den ikke helt oppmuntrende meldingen om at bilen ikke ville lade, og at jeg trengte verksted. Jeg tror i alle fall at det er viktig at laderen settes skikkelig i kontakten. Ikke sånn litt halvveis.  Jeg klarte heller ikke å løsne ladeledningen fra bilen. Nå har jeg sett i elbilforumet til Elbilforeningen at det ikke er helt ukjent med røde lys og illevarslende meldinger. Kanskje et poeng å klattlade?
I dag tidlig var jeg ute med dronen. Sendte den opp i nærheten av en kirke,  men den kom helt ut av kontroll. Jeg vil anta at det er en mobilsender i kirketårnet som sender ut sterke signaler. Lesson learned. Hold avstand hvis det er grunn til å tro at det er sterk interferens. Og ja, dronen kom til slutt trygt ned. Ellers har jeg nå sjekket opp danske droneregler. Man kan ikke fly altfor nær bylignende områder. Men det å fly nede i havnen ca 6.30 om morningen tror jeg må være greit.

Ingen kommentarer: