tirsdag 11. juli 2017

Tirsdag 11. juli - etter sykkelvelt

I går hadde jeg en helt nydelig sykkeltur. Dvs. den var fantastisk flott helt til jeg skulle stanse for å sjekke hva som gav lyd på bakhjulet. Jeg klarte ikke å vri ut venstre foten, og datt rett ned på asfalten. Det var ganske ubehagelig, og jeg har fått en strekk i leggen med noe som minner om sener og muskelfibre som delvis er avrevet. Etter en dag med hvile, støttebandasje og nedkjøling er foten bedre, men ikke smertefri. Klarer jeg å sykle i Polen om to uker? Akkurat nå er jeg klar for stokk eller krykker.
Uansett har jeg stor glede av å reise og på planlegge reiser. I slutten av september skal jeg være med på et seminar i Tallin i Estland, og jeg lurer alt nå på hvordan det kan kombineres med avtalt avspasering på 2 uker hvor jeg håper å reise og skrive (og sykle?).
Det går raskt mot hjemreise. På torsdag drar vi avgårde mot Hirtshals. Det vil si at morgendagen vil bli noe preget av pakking og klargjøring. I dag skal OC og Sonja til Djurs sommerland, og antakelig tar de Heidi med til Århus i morgen. Det har vært fantastisk flott her! Det er sikkert. Akkurat slik vi håpet. Til tross for det amatørmessige veltet så er jeg glad for sykkelen.
Båten går om kvelden fra Hirtshals, så er vi fremme fredag. Bilen må tømmes og kanskje lades. Så skal vi til Stavanger for å hente Oscar som er i pensjon hos Tonje. Sunniva og Trygve er i Berlin, og Ingrid og Oddvar drar til Malaga.

Øer

Bok- og Internettkafe i Balle ca 20 km nord for Ebeltoft

Ingen kommentarer: