torsdag 5. juli 2018

Geilo - Haugastøl - til 1222 Finse 3. juli

3. juli. Geilo. Fortsatt strålende sol, ørlitte grand mer vind, men fortsatt vær for sykkelshorts og t-skjorte. I alt slitet  så synes jeg fortsatt det var en flott naturopplevelse - spesielt når man kom seg opp på høgfjellet. Fra Geilo til Haugastøl som vel lever av sykkelutleie til Rallarvegen, var det drøye par mil. Jeg kom der litt før tolv og unnet meg en pizza.  Da hadde jeg kun beseiret drøye 300 høydemeter. Passerte Ustaoset som jeg tidligere kun har sett fra togvinduet (tror jeg).
Ved Ustaoset

Så gjenstod siste etappe, Haugastøl - Finse, men det er mer stigning, 380 meter, og det er med andre ord  litt lettere å sykle motsatt vei (hvis man har valget). 
Mannen hadde til og med med en liten hund i kassen på bagasjebrettet
Jeg ankom Finse rundt 4, det er et fint lite mikrobryggeri på Finse, og jeg fikk testet deres pils, så VM ved hjelp av wifi og nettbrett på Finsehytta. Selv om jeg kjøpte både øl og Solo flere ganger, tenkte jeg at det etter hvert var på tide å finne ut hvor jeg skulle sove før betjeningen jaget meg. 
Finsevatnet

 Ettersom toget kom 4 om morgenen, så jeg ikke noe poeng å slå opp telt. Derimot fant jeg ut at det var et venterom som av en eller annen grunn ikke var avlåst, jeg slo meg til der, rullet ut liggeunderlaget, og sov vel egentlig ganske greit.

Finse kl 0410 - toget i rute på minuttet.


Ingen kommentarer: