torsdag 5. juli 2018

Norefjell - Rødberg 1. juli

Jeg valgte altså å sykle "tilbake" til Numedalsruta via Eggedal. Det var egentlig en ganske kjekk rute i hovedsak på grusveier. Det var fortsatt veldig varmt, og bakkene var tunge. Jeg skal innrømme at jeg trengte mange pustepauser, og at jeg i en del bakker delvis gikk. Nedover derimot gikk det unna så jeg lurte på om bremsene holdt (det gjorde de heldigvis) og jeg endte opp omtrent på Rødberg på riksvei 40 med kurs nordover mot Geilo. Etter en deilig bruspause ved den søndagsåpne Kiwien, googlet jeg campingsplasser, og fant ut at  Persgård camping hadde fått skryt av opptil flere.  Den lå ved idylliske Fønnebøsjøen, og man kunne låne båter gratis hvis man ville fiske. Jeg slo opp telt, betalte mine 100 kroner, og så begge VM-kampene i lag med andre campinggjester. Hyggelig vertskap!
Persgård camping

Ingen kommentarer: