tirsdag 21. august 2018

Vasedag i Leon

Jeg hadde bestemt meg for at jeg i dag skulle ordnet litt forretningsmessige ting. Etter mange runder med Altinn har jeg blitt mva-registrert, og det vil si at når vi selger bøker til forhandlerledd, skal vi legge på merverdiavgift. Nå tror jeg det registreringsmessige er på plass, og jeg må da i dette året, sende inn mva-oppgave annenhver måned, og sende inn merverdiavgiften som jeg på vegne av staten har krevd inn av mine kunder. Så kan jeg også få trekke fra merverdiavgiften som f.eks. jeg betaler når jeg betaler trykkeriet eller kjøper frimerker.
Dette var planen å ordne opp i med tanke på at jeg de neste 8-9 dagene vil befinne meg på sykkel-caminoen. Men wifien til min Airbnb-vert var veldig av og på, og det endte med at jeg heller leste ut Tante Urikkes vei, en veldig sterk fortelling om to gutter med minoritetsbakgrunn som vokser opp på Stovner.
Klokka tolv dro jeg ut på en liten sykkeltur for å se litt mer av Léon, og nå i løpet av ettermiddagen har jeg både bestilt transport av sykkelbagen (55 Euro - intet mindre) og betalt inn 171 kroner i mva-avgift til  staten (en begynnelse får vi si).  I kveld skal jeg på messe, men jeg vil ikke gjenta pilgrimsmiddagen til tross for veldig hyggelig selskap. Vegetaralternativet der var ikke noe  for en med litt appetitt. I morgen? Sola står opp rundt halv åtte, og jeg bør vel helst være på veien før 8. Ettermiddagen kan bli ganske varm.

22.8. forhåpentligvis Léon til Astorga

Ingen kommentarer: