fredag 14. september 2018

14. september Faro til Lagos

Jeg kom til Faro om kvelden, og fikk en liten overraskelse da jeg kom til hostalet Backpacker's Asylum, for mannen i porten opplyste meg om at de hadde en øvre aldersgrense på 35 år. Ok, da ble det hotell, jeg orka ikke å rote alt for mye rundt. Badekar og greier. Men neste natt ble på hostal igjen. Jeg prøvde å finne ut av sykkelruter, det er en rute som skal gå langs hele Algarvekysten, men jeg er usikker på merkinga. Jeg syklet der jeg mente ruta måtte gå og havnet i et våtmarksområde rett ved flyplassen. Jeg synes jo i og for seg at det er kjekt å komme litt utfor allfarvei.  Nå tar jeg tog til Lagos, så håper jeg at jeg kan både få prøve litt sjøbading og dessuten sykle litt videre. Jeg har 4-5 dager før Vilamoura som lokker med både badebasseng og Portugal Open i golf.
På kvelden rusla jeg til et stort kjøpesenter mest for å se om jeg kunne finne en gave til Iben på Zara baby. Det gjorde jeg.Så gikk jeg for moro skyld innom matvarebutikken og lot meg imponere av utvalget i fisk og sjømat og i og for seg alt annet.
Ikke gardiner, men ellers bra hostal

Rikholdig utvalg i vann! Ca 10 hyllemeter. Glad vi slipper dette

Klippfisk til baccalao







Jeg hadde neglesaks og en sløv barberhøvel, men fikk rydda litt i trynet

Ingen kommentarer: