torsdag 6. september 2018

6. september - Lisboa

Togstasjonen lå et par kilometer vekke fra hostalet, og med tanke på Santiago der det ble mas og stress fordi jeg ikke helt visste hvor stasjonen nå, hadde jeg studert kartet, og kom med fram selvfølgelig en time for tidlig. Det var masse folk som venta på Lisboa-toget, og ettersom bagen med sykkel er relativt stor og uhåndterlig, lurte jeg på om det ville bli problem med plassering av bagasjen. Alltid noe å bekymre seg over. Ikke noe problem.



Mannen kom trillende. I barnevognen var det to små hunder.


Matutdeling natterstid
Togturen tar drøye tre timer med IC-toget. Pris ca 20 euro kjøpt via en togapp. Jeg fant ut at ved å bestille tidlig, kunne man omtrent halvere prisen. Togstasjonen Santa Apolónia ligger ved elva rett ved den gamle bydelen Alfama, og hostalet lå bare 10 minutter med sykkel fra stasjonen.
I dag skal jeg sykle i byen og kombinere det med innkjøp av t-skjorter (så kan jeg vente med vask 1-2 dager), i kveld tenker jeg å være med på fellesmiddagen her på hostalet. Kanskje man blir kjent med noen? I morgen tror jeg at jeg skal hive meg på turen til Sintra. Der har jeg vært før, men vi kjører med minibuss, og jeg tror jeg får sett en del jeg ikke så forrige gang.
Akkurat nå sitter jeg dagligstuen i hostalet, det er ganske rolig og hjemmekoselig, og jeg skal fortsette å skrive og studere litt det jeg begynte på i Porto. Ikke noe stress.

Ingen kommentarer: