mandag 3. september 2018

3. september fortsatt i Porto

I dag er OC 32 år gammel!
Jeg startet dagen relativt tidlig. Hostalet  Nice Way Porto byr på frokost, så etter frokost tok jeg sykkelen og forsøkte å finne fram til sykkelruta som var avmerket på kartet. Det ble en  en fin runde på snaue to mil.
Hostalet som altså heter Nice Way, er ganske hyggelig eller "nice". Jeg bor på et firemannsrom, og der sengene har "gardiner". Jeg synes hostalene fungerer såpass godt at alternativet som ville være å leie et rom via Airbnb egentlig ikke lokker noe særlig. Første kvelden her dro jeg ut med tyske Matheus fra Sør-Tysland ut og spiste middag (sverdfisk), igår var jeg med på byvandring, og ikveld vurder jeg å gå på et bluessted. 
Det viser seg at Joffe og Einar ikke kommer til Spania før i oktober, antakelig drøyer jeg det  i Algarveområdet. Det skal blant annet spilles Portugal Open  i golf, og det er en mulighet for se golfstjerner jeg bare har sett på tv. Så da tenker jeg nok at det blir nattbuss med en eller to netter i Malaga før jeg drar tilbake. Skrivinga har gått ganske trått. Delvis fordi jeg har hatt vært på farten, men og fordi jeg ikke har klart for meg hvordan boka burde se ut. Jeg tenker litt på Hjalmar Ekdahl som sier noe om at det er ikke så lett å lage en oppfinnelse, det meste er jo allerede funnet opp allerede.
Som man kan se på kartet så sykle jeg sjøsida tilbake, og jeg møtte mange pilgrimer som jeg da antar  skal ta ruta som går langs sjøen til Santiago. Det er noe sånt som et parogtjue mil, og burde ta  kanskje 11-12 dager. 










Ingen kommentarer: