søndag 5. oktober 2008

14-åring i huset + mysteriet med vaffelhjernet


Nå har vi en 14-åring og en 15-åring boende hjemme hos oss. Halvard fyller år idag. Vi har invitert noen på kaffe seinere idag. Ellers var vi på tangokurs igår, to timer ble litt mye, men ok. Lederen i swingmiljøet hadde forøvrig snust opp at jeg hadde lagt ut litt over ett minutt fra komogdans på Sandnes, og bad meg fjerne det. De er i motsetning til veldig mange salsainstruktører, redde for at oppleggene deres skal legges ut og kopieres av andre, virker det som. Jeg har vel litt forståelse for denne frykten, når jeg kurser og instruerer, ville jeg ikke likt at folk filma og la ut utover det jeg selv valgte å legge ut.
Ute regner det og blåser det. Vi får se om det blir såpass opphold at vi får flytta hagemøblene i hus. Sesongen er over og vel så det.
++
Ellers så lurer jeg på om mysteriet med vaffeljernene våre er oppklart. Av en eller annen grunn holder ikke vaffeljernene spesielt lenge her i huset. Ingrid kommenterte imidlertid at hun her om dagen hadde observert Sunniva vaske vaffeljernet skikkelig - i vasken - i vann. Selv om den elektroniske hjernen til vaffeljernene våre ikke er spesielt stor, kan det tenkes at kortslutninger og elektroniske sammenbrudd kan ha med litt for grundig renhold fra Sunnivas side.
Ingrid er tilbake på Danvik, Odd C. forsøkte å heie Bryne fram til seier mot Løvham - uten hell - Bryne kjemper rett og slett for å beholde plassen i 1. divisjon.

Ingen kommentarer: