lørdag 24. oktober 2009

Lørdag

Arne kom seg opp, og jeg hjalp ham å lukke en meget full koffert. I skrivende stund vil jeg tro han befinner seg over Grønland. Men det har i alle fall vært en meget hyggelig reisekamerat. I dag har jeg nesten skrevet ferdig artikkelen som jeg planla, synes igrunn den ser ganske bra ut. Litt ut på dagen dro jeg til byen hvor jeg litt planløst dro rundt og så på livet. En del er ganske desperat fattige. Jeg satt inne på et spisested, så ser jeg en fortapt sjel stå i døråpningen og speide, før han løper inn og forsyner seg med rester av mat og drikke som noen hadde latt ligge igjen. Flere ganger har jeg opplevd en liten gutt på 8-9 som kommer og innstendig spør om jeg vil kjøpe noen klistremerker. Det er mye jeg skulle ha fotografert, men som eneste europeer er jeg ganske synlig, og jeg har vært ganske tilbakeholden med å ta bilder. Håper imidlertid at turen imorgen, vil by på mange fotomotiver, padling, natursti og en slags gondol som går i vaier. Så Inglorious bastards (takk Anja) (eller Bastardos sin gloria) av Tarrantino, ganske kraftig kost, men først og fremst motbydelig.

2 kommentarer:

schubi sa...

ja, kan tenke meg at det ikke alltid er lett å se hvor ille folk kan ha det i et fattig land. og det er så lite en kan gjøre :-( ha en fin tur allikevel!

schubi sa...

forresten: heter ikke filmen "INglorious bastards"? ;-)