tirsdag 6. oktober 2009

Tirsdag 6. okt SJ

Det har vært litt trøblete med Internett, men nå forsøker jeg å skrive litt i første friminutt. Vi er 5 i klassen, en fra Belgia, en fra Tyskland og en fra Østerrike + Arne og jeg. Vi har en hyggelig lærer på 29 som heter Estefan som er ganske glad i å snakke. Vel, gårsdagen bestod av en kort muntlig test og plassering i grupper. For at vi ikke skulle rote oss vekk på veien fulgte forøvrig Carmen oss til skolen. Litt som første skoledag, Arne og jeg spente med mor på slep.
Det er en ganske stor skole, tror vi var 30 som begynte på nytt kurs. Klokka 3 var det kurs i merengue og tchatchathca. Klokka 4 orienteringsmøte der formålet var (tror jeg) å skremme deltakerne. Ta taxi, men sjekk at det er en ordentlig taxi, ikke bare en som ser ut som taxi, minn dem på at de må skru på taksameteret ("ponga la maria"), ikke gå til fots til buss-stasjonen. Ikke vis at du har kamera osv osv. Vel - etter skremselsseansen, skulle vi hjem. Egentlig skulle Carmen hente oss, men kjekk som jeg var fikk formidlet at det skulle vi klare selv. Det var ganske kaotisk, vi gikk oss vekk, hoppet på en buss, var klissvåte, men klarte faktisk å snakke med busssjåføren og han sørget for at vi kom dit vi skulle. Målet i dag er å få kjøpt paraplyer. Dessuten begynner det ordentlige danseopplegget i ettermiddag.
Carmen hadde forøvrig snakket om å ta oss med på "dans", men mulig at hun fikk kalde føtter. Det hadde sikkert ikke noe med at Arne demonstrerte norsk swing på kjøkkenet. Så Arne og jeg dro og beså nabolaget, besøkte en pub, men var hjemme i god tid, og vi har vel nå klart å skru klokka frem slik at vi ikke våkner klokka 3 eller 4.

Ingen kommentarer: