torsdag 29. oktober 2009

Mord i nabolaget

Så må jeg innromme at jeg er litt i sjokk, for da jeg skulle innom El Rio nå i ettermiddag var et større område sperret av. På fortauet lå en 18-åring lik, ei jente som var skutt i hodet visstnok rett etter at hun hadde kommet ut av banken som ligger vegg i vegg med El Rio. Dette skjedde ikke så veldig mange minuttene før jeg kom. Da jeg satt meg på El Rio for å oppdatere bloggen, kom en av gjestene som sa jeg burde pakke ned både laptop og kamera for hun oppfattet hele situasjonen som utrygg. ”Costa Rica er ikke som før” sa hun. Jeg må nok innrømme at denne litt spente følelsen forsterkes av alle de blodige og voldelige nyhetssendingene, og at dette kaster skygger over et naturskjønt land med masse hyggelige, vennlige mennesker som vil en vel.
Jeg skal uansett ut i jungelen igjen, men istedet for å bevege seg gjennom mørke gater der crack-hodene står og lurer, tar en stort sett taxi. Ikveld skal jeg dit Arne og jeg var forrige uke, til Castro's, og som sagt - med taxi. Det koster uansett bare noen få tiere. Imorgen tidlig skal jeg ta bussen til Stillehavskysten, og nok en gang - buss-stasjonen ligger i et så lite hyggelig strøk ("Coca Cola-terminalen) at folk tar taxi - til bussholdeplassen.

1 kommentar:

schubi sa...

uff da leif, du må ikke fortelle om slik, det er ganske skummelt. det er bra med taxi!