torsdag 17. juli 2008

Marked i Villajoyosa





Vi dro ned på markedet i Villajoyosa - jeg lånte en Tamron 28-300 mm av Odd, i naboleiligheten, og noen av bildene jeg har lastet opp på Flickr, er tatt med denne linsen. Noen av bildene fra igår er forøvrig tatt med en Canon 50 mm 1,4.Det er en liten spasertur på drøye 20 minutter for å komme seg til byen. På veien ble vi møtt av en svart litt ulvelignende hund som passet på oss et langt stykke på veien.
På markedet ble vi oppfordret til å prutte - jeg gjorde et halvhjerta forsøk, men endte vel med å betale de 10 euroene han ville ha i utgangspunktet for Hannibal Lecter - stråhatten. Vi betalte 20 euro for en under pari turistlunsj, men sånn er det. Jonas - en av ungdomslederne kom forbi - og han tok villig over lunsjen min med ungdommelig appetitt. Nå har vi handla - hovedsaklig drikkevarer, vann, con og sin gaz, hvitvin, øl, fanta og noe mat som det kan være greit å ha på lur i kjøleskapet.
Jeg har kjøpt en spansk avis, forsøker å se på de spanske kanalene - verken British Open eller touren, derimot masse gameshows ispedd hyppige reklamepauser. Ellers er mailboksen ganske deilig julitom - bortsett fra reklamene... Ellers er Sunniva og Halvard aktive og utnytter mulighetene som er her oppe til tennis, bading osv. På lørdag skal vi være med på arrangert utflukt der vi skal gå i fjellet, bade i elvekulper og spise lunsj sammen. På søndag er det Terra Mitica.
Imorgen - tenkt å være her på Solgården og komme litt videre med leksjon 6 som handler om "Historia om Noreg" - nasjonsbygginga - som er et interessant om enn noe abstrakt emne.

Ingen kommentarer: