tirsdag 22. juli 2008

Tirsdag 22.7.



Halvard, Sunniva og Irene skal på snorkletur idag med de andre ungdommene. De tar buss til Alicante og båt ut til en øy. Jeg forsøkte å ringe Irene for å gi de siste formaninger, men fikk ikke kontakt, og er litt nervøs selv om de knapt har begynt å dykke. Vet de at de må puste godt ut og inn av snorkelen? Jeg skal være lettet når de er tilbake. Heidi og jeg tar toget til Denia, så stopper vi antakelig på La Marina - det store kjøpesenteret.

akkurat nå sitter Heidi og jeg på en hyggelig fortausrestaurant i Denia, en havneby noen mil nord for Benidorm. For å komme hit har vi tatt en smalsporet jernbane et par timer. Det minnet mer om en blanding av spøkelsestog og berg- og dalbane, med smale broer uten rekkeverk og hyppige symptomer på solslyng, men de andre passasjerene viste ingen tegn på panikk, og jeg får tilskrive engstelsen tiltagende alderdomshøydeskrekk. Vi var ikke klar over at det var hele to timer.
... dette var godt, vi topper måltidet med cappuchino og cafe con leche. Heidi forsøker å motivere meg for å ikke drikke øl med at det sikkert er kontraproduktivt i forhold til tablettkuren jeg tar, må sjekke nettet om det er riktig.
...
Det viste seg at Halvard hadde sklidd på svaberget og slått halebeinet skikkelig. Men av alt som kan gå galt, er det vel verre ting.

Ingen kommentarer: