tirsdag 15. juli 2008

Solgården første inntrykk


I Alicante ble vi tatt imot av en fra Solgården som fortalte hvor bussene stod, og hvilken buss vi skulle ta. Opptelling i bussen. Generell informasjon om området og Spania av Rolf ett eller annet som tydeligvis har bodd her lenge. Vi så PM og Torhild på lang avstand, de stod og vinket ved synet av bussen som nærmet seg. Vi har en ganske stor leilighet med tv med nrk, ørten spanske kanaler og AC. Dette tror jeg kan bli en ganske avslappende og bekymringsløs ferie.
Solgården ligger 3 km fra Villajoyosa - som igjen ligger mellom Alicante og Benidorm. Det ligger på oppsida av motorveien. I morgen kan jeg tenke meg å gå til byen.
Her er det ca 130 nordmenn - og jeg må jo si at dette ikke er mitt favorittkonsept - å reise til Spania for å tilbringe 14 dager - stort sett omgitt av norske. Men ok.
Faren til P er med, han er ganske redusert, jeg synes M har vært rørende omsorgsfull og flink til å ta seg av ham. Han synes nok det er ganske forvirrende med nytt sted/nye mennesker.

Ingen kommentarer: