torsdag 31. juli 2008

tilbake på Bryne

Jeg har nå klippet plenene - oppe og nede. Olsen var før meg - og begynte med hekk-klippingen, antakelig redd for at jeg ville skamklippe våre felles to hekker. Men jeg rakk å dra opp den gamle elektriske plenklipperen jeg fikk av Helge, og den klarte faktisk å klippe det tjukke gresset i bakhagen.
Så ble det en runde golf på Oddvar og meg - han spilte seg ned i hcp - og jeg gjorde det ikke så verst jeg heller i finværet. Nydelig - velpleiet bane - sol og en lett avkjølende bris.
Så dro vi og kjøpte grillmat - og grillet på terassen. Etterhvert dukka Sunniva med venninner opp. Vi rusla opp til Gunnar og Hanne Lise. Øl, kafe, rips og is på terassen - og fremvisning av lysbilder.
Nå venter vi på at Sunniva og Vilde skal komme seg i hus slik at vi kan legge oss.
Imorgen må vi sjekke skolen i forhold til konfirmasjon - Sunniva ønsker seg lasagne og tandorii-kylling. Kunne tenke meg en miks at tapas - koldtbord + det Sunniva ønsker seg. Bør bestille det imorgen.
Så fikk jeg flytta Heidi over fra det svindyre telenorabonnementet - ser at hun bør spare minst 300 kr per måned ved å gå over til one call. Tenker å flytte Sunniva også over - hun har lyst på ny mobil. Jeg er ikke sikker på om det er så veldig mye feil med den hun har. Hun fikk forøvrig nokså generøst erstattet tyveriet på konf.leiren til tross for en viss grad av uaktsomhet. Så jeg vil gi henne et tilbud som hun ikke kan si nei til som også innebærer at hun går over til one call. Ellers har jeg skrevet et par timer på NKS - litt misfornøyd over opplegget jeg skriver på - eller - det er kanskje slik læreboka jeg bruker - dens måte å styre stoffet på, men ok - vi får se om det blir revisjon i løpet av skoleåret.

Ingen kommentarer: