De to siste søndagene har jeg sunget i koret i St. Svithun. Det er en liten trofast gjeng som stiller 1040 på galleriet og helst også mandager klokka 1800. På søndag sykla jeg på elsykkel. Det går litt raskere, og jeg fikk testa ekspressykkelveien som nå er ferdigstilt. For sikkerhets skyld tok jeg med lader, og ladet litt for å slippe å ende opp strømlens på tilbakeveien. Deilig sommerdag!
Snekker Sikveland kom og satte igang med parkettlegging. I forkant hadde vi tømt stua. Ikke minst var det en stor jobb å flytte bøkene i kasser. Tirsdag 2. juni kjørte vi til Røyse og var der til torsdag 4. Da dro Heidi til Lillehammer på literaturfestival med venninner, mens jeg hadde noen dager hos Henrik og Eva Mari. Heidi kom til Oslo på søndagen hvor vi var på Tøyen om ettermiddagen.
På mandag kjørte vi hjemover over fjellet (Brokke-Suleskard)
I fjor omtrent på denne tida oppdaget jeg at katolikkene i hele verden feirer Corpus Christi, og da gjerne med messe etterfulgt av en prosesjon. I år dro jeg til St. Halvard på Enerhaugen og fikk med meg den fine feiringa der. Bildene er fra denne feiringa.

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar