fredag 1. august 2008

mac

Jeg sliter med å få å helt skjønne hvordan man jobber effektivt med filer og "mine dokumenter" i mac. Synes det blir et salig rot. Regner med at det er et overgangsfenomen, men nå er det ganske frustrerende etter som jeg etter mange år i windowsverdenen har dette systemet i ryggmargen.
Arne Olav tipsa meg gjennom twitter om muligheten for å plassere vilkårlige mapper i "sidebaren" - så ville de alltid være tilgjengelige.
Så på The Exorsism of Emily Rose - med regissørkommentarer - akkurat nå ser jeg på Arn. Ellers har jeg skrevet ferdig leksjon 6 - NKS - lest inn lyd og sendt det over. Vi har meldt Halvard på konfirmasjon - og også kikka og tenkt litt på mat/konfirmasjon.
Grilling på terassen - veldig varmt - ikveld begynte det å regne.
SIU skuffa meg ved å ikke gi språkstipend til tross for forarbeidet med attester osv. - men ok - det kan antakelig passe bedre til våren? Nå er i alle fall både Heidi og jeg påmeldt UIB's interaktive spanskkurs.

Ingen kommentarer: