søndag 23. november 2008

Søndag?


Så er denne dagen også snart slutt. Vi besøkte Odd som vi ikke hadde sett på en stund, og var skjønt enige om at dagene og ukene bare fløy. Litt skummelt - det er jo tross alt livet - og litt deilig og.
En måned til jul sånn ca.
Ute er det fortsatt vinter og kuldegrader - fint og lyst - et hvitt teppe som lyser opp en ellers mørk årstid. Jeg satt og jobbet hovedsaklig med spansk, men også litt med andre ting. Så plutselig oppdaget vi at vi aldri kunne rekke det vi hadde snakket om, å gå til Odd. Vi hadde en liten halvtime der - så kjørte jeg Heidi til Håbet - Maren fyller år - fikk litt middagsrester, så avgårde for å hente Sunniva og Vilde trodde jeg, men der var Hero og Irene også. Full bil - tilbake og hente Heidi. Hjem og jobbe litt videre. Har også laget en liten fotobok idag som blir årets basic julepresang - gled dere dere dere 11 som skal få et eks. Det ser fint ut på skjermen i alle fall. Vi får se når Blurb i USA klarer å levere.
Nå er klokka 20 og jeg skal jobbe litt med siste leksjonen - så har jeg en halv dag imorgen til finpuss. Vi driver hverandre litt fram - jeg vil helst ha to, ok da - minst en karakter bedre etter at Heidi har forkynt for all verden om mine årelange spanskstudier, mens hun har gått defensivt ut og sier, "Det hadde jo vært kjekt å stå, men det gjør ikke så mye." Klart det gjør det!
Jeg jobber en time med dette - så må jeg kanskje innom en liten tur hos Arne - "wenn jemand eine Reise tut, dann hat er was zu erzählen." - Arne har nemlig vært helt i Oslo, og drukket rødvin på Litteraturhuset.

Ingen kommentarer: