fredag 30. juni 2017

Hverdagsdramatikk

Jeg oppdaget ca halv ti i går morges at bilen neste ikke hadde blitt oppladet. Det passet dårlig ettersom vi skulle kjøre Ingrid til Billund. Inge - vår hyggelige utleier, kjørte umiddelbart til Mågevangen, og fant ut at det var sikringen til oppvaskmaskinen som hadde gått, og at den gikk på samme kurs som utekontakten. Moral, ikke lad bil mens du koker vann på vannkoker og bruker oppvaskmaskin. Jeg hadde i mellomtiden kjørt til Ebeltoft hvor det står en hurtigladestasjon ved Føtex. Jeg kjøpte også refill på Clever (nye 100kw).
Så kom vi oss til Billund etter ladestopp og shopping i Skanderborg. Lunsjen ble imidlertid bare noen boller i bilen ettersom tiden løp fra oss. I Skanderborg ville ladeautomaten ikke godkjenne kortet mitt, men supporten fikk satt igang lading. Jeg måtte også ringe og be dem avslutte ladingen.
I dag - en liten sykkeltur. Vi har matet fuglene i fuglebrettet med masse tørr loff (litt pensjonistaktig), vi sitter og ser på fuglene.
Heidi har så vidt kommet i gang jobbing med diktsamlingen, og har engasjert noen medlesere og konsulenter. Jeg har endelig også fått lastet ned bildene fra kameraet som det framgår av bildet nedenfor.
Etter kjøretur i regnvær og handling på Quickly, har vi hatt en rolig kveld hjemme. Jeg hadde en prat med Gunnar, og vi har nå booka overnatting for Polen-turen.

Ingen kommentarer: