lørdag 17. desember 2022

17.12.2022

 

Torsdag: julekonsert i konserthuset i Stavanger - helt nydelig - sopran og solist Marita Sølberg, stort kor og greier. Skikkelig stas. 

Igår gikk jeg tur med Karl G. og hadde en pilegrimsprat som vi lenge hadde snakket om. Han har både gått den franske og El norte. Det hadde snødd litt de siste dagene. Vi møtte en dame på ski som ble trukket av to hunder.

Etter tur innom i butikken og henta min Trek 520. Litt uvant styre og  gir, men jeg vender meg nok til det. Imorgen tror jeg Fjordline kjører ut tilbud på billetter. En sykkeltur i slutten av mai hadde gjort seg.


Om kvelden etter å ha kjørt Heidi til Sandnes, stakk jeg innom Kiwi og kjøpte en liten ribbe i stekepose. 

I dag tidlig kom Halvard med flyet, såpass forsinka at jeg ikke rakk å møte de to karene som skulle montere varmepumpe i stua, men de kom greit i gang, og etter et par timer var pumpa i funksjon. Nå er det godt 24 grader i følge innetermometeret.

Jeg tenkte jeg skulle skrive noen kloke ord om stillhet og meditasjon. Hvorfor vi konstant omgir oss med sanseinntrykk, lyd og bilde. De kloke ordene får vente.

Dessverre holder snøen på å regne vekk. 




Ingen kommentarer: