lørdag 10. desember 2022

Stockholm desember

 Hotellet til Thon lå et steinkast fra jernbanestasjonen.praktisk når toget tilbake gikk 0736. Jeg hadde først bestilt, men registrerte så at Thon feiret Pride med halv pris. Da var det å skynde seg å kansellere og få halvpris på ny bestilling. Knøttlite rom. 

Vi gjorde ikke mye planlegging, men besøkte Fotografiska og Nordiska museet. Så oppdaget Heidi at det var ignaciansk samling i Storkyrkan i Gamla stan. Alt i gåavstand slik at vi ikke som jeg hadde tenkt dagsbilletter til metro, buss og trikk. Jeg avvek fra min shoppestopp og kjøpte en varm vinterjakke på Zara, Heidi hadde sin obligatoriske tur til Gudrun Sjöden, og jeg angret på våre små kofferter. Kjempefin togtur i vinterlandskap tilbake.

Nå er vi tilbake på Haslum. Jeg skal møte Kirsti S. senere idag før vi møtes hos Sunniva etter at Heidi har hatt sitt hymnologiske seminar.

Spinn ringte, min langtursykkel har kommet, en Trek 520. Jeg har ventet nesten ett år. Litt mye utlegg. Flybillett til Seoul og Fra Tokyo er kjøpt (slutten av mars og hele april).2 uker på Shikoku håper jeg. Så må jeg få klemt inn en sykkeltur på forsommeren. Har en liten plan.







Ingen kommentarer: