søndag 14. mai 2023

14. mai 2023 slektstreff i Skjold m.m.

 På lørdag var det slektstreff for Heidis familie på farssiden, dvs. at flertallet av denne grenen holder til i nordfylket, Skjold, Knapphus, Sjurseike m.m.

Jeg skal innrømme at jeg dro mest av plikt. Jeg tenkte at her kjente alle andre hverandre og ville drøse hyggelig om gamle dager, men som det ofte blir når man stiller med minimale forventninger, det ble riktig så hyggelig der vi satt i en ombygd løe og etterhvert som sola dukket opp, utenfor løa. Min svigerfars familie er folk som driver eller har drevet litt mer gårdsbruk, gjerne kombinert med et eller annet håndverk. Mao. skikkelig nevenyttige og flittige folk. Flott og  sørvendt  gården til Rune. Nydelig utsikt til både sjø og fjell.

Jeg snakket en del med LH , fetteren til Heidi, som tok videregående i Frankrike. Han nevnte for meg en rekke spennende gåturer

Kerry Way i Irland, Ravenber Way (tips, sjekk Ron Scholes) og sist og minst, Skjold på tvers som arrangeres av idrettslaget tidlig på våren (?). Min egen sykkeltur rykker nærmere. Jeg er spent på den, en stund siden at jeg ligget i telt. Men denne gangen er luksusen at jeg ikke behøver å bære teltet, og da kan jeg koste på meg å ta med et 2mannstelt og det jeg måtte ønske av utstyr.

Av en eller annen grunn var vi kjempetrøtte da vi kom hjem, og holdt ikke ut mange melodiene i Grand Prix selv om vi faktisk hadde tenkt å se på.

Idag søndag var vi i kirken, Familiefokus og Iben skulle synge. Det vanlige med kaffe i hånda når man kommer. Uformelt, pater Pollestad ville ikke likt seg her. På en måte skjønner jeg han.


Ingen kommentarer: