onsdag 1. mai 2024

1. mai tur i indre Gjesdal

 I dag fikk jeg sitte i passasjersete for Odd, min svigerfar hadde lyst til å vise oss "indre Gjesdal" med stopp for middag på Byrkjedalstunet. Ettersom han var betjent og lensmann i Gjesdal i størstedelen av sin yrkeskarriere har han stor lokalkunnskap og det var fint å være med på en reise i hans distrikt. I dag skulle jeg få være passasjer og følge med i kartboka. Svigerfar har fylt 84, men kjører bra og første stopp var da ved Gjesdal kirke og bygdehus der vi giftet oss for snart 39 år siden.


Jeg fikk lov til å be om fotostopp både her og der, og turen gikk gjennom Frafjordstunnellen til Frafjord og så til Byrkjedal, kjent for god middag. Jeg spiste Herefordgryte og Heidi hadde rømmegrøt med spekemat. Den eldre generasjonen spanderte. Tilbake kjørte vi via Høle, Ims, Horve osv. før vi hadde stopp på Figgen hos May Brit og Jensi. Elisa med familie var der. Hun er dags ventende med nummer 3. 

Tilbake kjørte vi via Sikveland. Nydelig vær, grønt, men litt vindfullt.

Imorgen må jeg komme videre med mitt lille mure- og tømreprosjekt. Jeg oppdager stadig ting jeg bør ha eller gjøre, men før helgen bør jeg være godt igang. 


Ingen kommentarer: