søndag 9. juni 2024

Sykling Padborg (Danmark) - Berlin gjennomført

 Kom hjem i dag tidlig (7.6.), syklet litt ettersom jeg tenkte det var drøyt å be noen hente meg 0630, og dessuten fordi jeg tenkte det var en fin måte å avslutte på.

24.5. kl 2000 ferge fra Risavika. Arne kjørte meg

25.5. ankom Hirtshals om morgenen,  tog til Padborg der jeg avsluttet i fjor.  syklet over grensen og hadde funnet et skogsområde hvor det var tillatt å overnatte. 

26.5. Kom greit i gang med syklinga og etterhvert også sykkelgps-en, en Garmin Edge 1030. Jeg lager en rute i Komoot (app), så overfører telefonen ruta til gps-en. Men jeg er fortsatt ikke helt fortrolig med grensesnittet, og noen ganger når jeg har trykket litt fram og tilbake, så låser apparatet seg, men likevel. Jeg synes veivalget  med noen unntak var veldig ok. Det var noen ganger hvor jeg ble ledet inn i skogsområder med mer stier enn veier, og Brompton er ingen offroadsykkel!

Ankom Kappelen og fant en campingplass.

27.5. Kom til Kiel, fant en ok Airbnb. Det er litt trygt å satse på superhoster, men de som er nye har ofte lavere priser for å komme inn på markedet.

28.5. Lang dag, ble over 9 mil. Strevde litt med å finne og velge overnatting, sykla forbi Travemünde, endte opp med å overnatte ned mot sjøen rett ved siden av et serveringssted som hadde stengt.

29. og 30. mai - to netter i Schwerin, jernbanehotellet, rom til 68 Euro. Jeg brukte mye tid på å hvile meg. 

31.5.-1.6. Krakow am See.  Ble kobla av Berit, veldig hyggelig familie. Mao privat innkvartering

2.6. Pensjon

3.4. Campingplass

4.6. Airbnb i Berlin, bodde hos en litt eksentrisk nigerianer i Wedding, litt snuskete område, verten lagde middag til oss

5.5. Flixbus til Flensburg, overnatta i privat hage

6.6. tog til Hirtshals og Fjordline om kvelden. Hadde fleksibel billett som jeg da endra.

7.6. sykla hjem fra Risavika

Ingen kommentarer: