fredag 21. august 2015

Hvorfor jeg ikke kjøper hus i Danmark

En ting er vel at det ikke er helt enkelt å kjøpe en hytte i Danmark for utlendinger. Men jeg finner likevel på Finn en mengde villaer og hytter på Jylland.  Jylland er ikke veldig langt vekke - en nattferge og en times kjøring - så ville jeg f.eks. være på Nørremarksvej 9  ved Limfjorden. Og - jeg liker meg jo så kjempegodt i Danmark!

Huset ovenfor koster  1 145 000 d. kroner, så er det kanskje litt skatter og avgifter, men ikke mer enn at vi kunne kjøpt det. Vi kunne forøvrig finne mindre og  hus til ca halve prisen, f.eks. i nærheten av Løkken.

God plass til familie og venner, rett ved en golfbane. Jeg lurer på hvorfor det er så immari mange hus til salgs i dette området? Hvorfor kalles vestkysten av Jylland "den råtne banan"? 
Vi er jo glade i reise, og også til Danmark - men vi reiser egentlig helst til forskjellige steder, Berlin, Baltikum, Latinamerika, Malaga - og - vi er ikke de som elsker å fikse på hus og hage. Naboene vil antakelig bekrefte det. Huset ved Limfjorden ovenfor har 2 mål med tomt å luke og klippe! 
Nei - jeg tror vi fortsetter med opplegget - nye turer - nye feriehus - nye land - ikke 2 mål med gressplen i Danmark - selv om det er i dejlige Danmark - rett ved Limfjorden.

Ingen kommentarer: