lørdag 9. januar 2016

2. dag - tango og kino

Hadde en hyggelig frokost selv om prisen var meget drøy (går ikke der mer) på en hjørnerestaurant rett ved. Så litt skriving  - har kommet i gang med prosjektet "Tysk på 10 timer" i alle fall så vidt. Så dro jeg avgårde til tangotimen halv to - for å oppdage da jeg hadde gått av metroen at jeg hadde glemt mobilen der jeg hadde lagret adressen. Jeg visste omtrent hvor det var - og opp og ned gata i håp om at de ville komme ut og se etter meg. Så har jeg flaks - for jeg står på rett plass til rett tid når en liten hvithåret mann med svarte og hvite tangosko låser noen ut av inngangsdøra. Så da fikk jeg startet opp med Lucia y Gerry. Gerry er irsk, Lucia argentinsk. God start! Kjent stoff, forward ocho osv.

Så er det et cinematek rett ved - de viste filmen Camino a la Paz - en road movie om en meget syk gammel mann som hyrer en ung drosjesjåfør til å kjøre ham til La Paz der han skal spille sjakk med sin like gamle bror (?). Den gamle mannen har blitt muslim, og jeg skal gladelig innrømme at det var vanskelig å få med dialogen så det ble til en viss grad til at jeg lagde meg min egen historie (skal forsøke å google filmen og se om det stemmer sånn omtrent. Fint gjenblikk med veien til La Paz forøvrig - har busset deler av strekningen selv. Kinoen har også en tangofilm, Un tango mas, som jeg skal få med meg en av dagene.
Ettersom det er en pizzarestaurant rett ved siden av, nøyde jeg meg med una porcion de margerita - feit og dryppende, men  rett fra ovnen. 
I dag skal jeg skrive litt mer  - så skal jeg til San Telmo tror jeg. Der var jeg på fotosafari tidligere en gang.

Ingen kommentarer: