fredag 8. januar 2016

Ankomst og første dag

Kom alt halv sju om morgenen - kjapt gjennom immigrasjon og toll. Var Economy Comfort på KLM verdt det? Det vil vise seg når jeg tar et ordinært sete tilbake.
Taxi (ble anbefalt Taxi Ezeiza) til døra. Taxien var altså forhåndsbestilt, 500 pesos - man kan i dag gange med ca 0,67 - så får man prisen i kroner.
Kjøpte sim-kort Claro. Det tror jeg er en god investering. 4 pesos for internett per dag. Tlf-nummeret mitt fra Norge blir da 0054 11 62063082.
Nytt siden forrige gang er at pesosen flyter fritt i forhold til dollaren. Man kan altså bruke minibank, og man får da omtrent det samme som hvis man veksler på gata. Det har vært en devaluering, og inflasjonen er ganske drøy. Jeg synes ellers prisene er ganske stive, ikke noe problem for rike turister, men det må være ganske tøft for vanlige argentinere.

Leser: Tomas Sjödin: Mens du hviler
Passer bra  med tanke på prosjektet mitt.
Tripsadvisor anbefalte meg vegetarisk  i calle Montevideo, sidegate til avenida Corrientes.

Sattva Conciencia Vegetariana

Det ligger 10 minutter herfra. Jeg hadde bruschettas til forrett og lasagne vegetales som hovedrett.  Det får man si var ganske rikelig (med driks 300 pesos)

Lurer på å prøve en annen restaurant - spesielt etter å ha lest denne maskinanmeldelsen:




Ingen kommentarer: