tirsdag 4. juli 2017

4. juli i Ebeltoft (Handrup)

Da dro vi til Århus i går, påskuddet for turen var at noen på Facebook påpekte at jeg hadde feil "overgangsplugg" eller "stik" som man sier på dansk. "Du er SNYDT!" stod det i meldingen.   Jeg hadde fått en "dataplugg" med tynne pinner noe en annen danske riktignok hevdet var helt uproblematisk.
Vel, for sikkerhets skyld  så dro vi til en butikk-kjede som heter Harald Nyborg (type Clas Ohlson), og der fant vi pluggen med de gode tjukke pinnene til 34,90 DKK. Så kjørte vi til Den gamle by som vel nærmest minner om folkemuseet. Man får glimt fra vikingtid til 1970-tallet, og det var interessant og imponerende. Vi kom seint, og fikk litt dårlig tid. Anbefales - men beregn minst 2-3 timer. Vi kjørte tilbake via Rønde, en liten by der vi handlet. Så plukket vi opp to danske ungdommer som haiket, og kjørte dem til Knebel.
Jeg har snakket et par ganger med OC i dag. Han tar med golfutstyret, og så regner jeg med at vi spiller banen her på Ebeltoft. Greenfee 300 - buggy 200. Det står vi i med.
Han kontaktet meg seinere for å få tak i biljekken. Kanskje ikke så dumt å legge om til sommerdekk? Det viste seg at biljekken lå i bagasjerommet på hans egen bil (ikke så dumt å rydde litt).
S. ville være med golfbanen forutsatt at hun fikk kjøre golfbilen (og det skal hun få lov til). Å ha ferie her er litt som å være pensjonist. Man bruker en del tid på ganske små ting som for eksempel at man kjører ti mil for å kjøpe en liten dings - så får man jo turen!
Heidi er den som jobber mest målbevisst av oss, hun er også den som er flinkest til å feriere. For eksempel har hun glede av å bli smurt inn med solkrem for så å  ligge i sola. Det klarer ikke jeg (mer enn 5 minutter).
Det er nå snart tid for lunsj. Deretter skal vi kjøre til Grenå, og jeg har lyst til å ha med badebukse i tilfelle  det kan slumpe til å bli noe tilnærmet bad (eller vassing).

Ellers er det fullt av kitere her. Det har jo vært meget god vind disse dagene, og noen av dem jeg har beundret hopper flere meter opp i lufta. Dessverre har jeg ikke tatt med telelinsen.


Ingen kommentarer: