fredag 7. juli 2017

Lørdag 8. juli

Vi har gått inn i vår siste ferieuke på Handrup strand/Ebeltoft. Alle dårlige værmeldinger til tross, vi har nesten hver dag latt oss positivt overraske av pessimistiske meterologer som har tatt feil. Det gjaldt også i går. 19-20 grader, sol og av og til litt skyer på himmelen. Jeg tok på formiddagen min Molstour-klatreetappe. Det vil si at jeg syklet til Femmøller og litt videre før jeg tok av til venstre mot Basballe og grusvei inn i nasjonalparken. Jeg har kjørt der flere ganger, men det var flott å se det fra sykkelsetet. Her møter man nesten ikke biler, kanskje en og annen syklist eller vandrer (det er mange fine stier gjennom dette landskapet).  Jeg endte opp lenger sør mot Trehøje, og der
var en flott topp jeg er glad jeg ikke gikk glipp av. Her bør man gjerne reise opp rett før solnedgang for å få det fineste lyset (eventuelt halv fem om morgenen).
Heidi skulle bestemme lunsjsted i dag. Vi kjørte avgårde litt i håp om å finne en hyggelig kro langs landeveien, men endte opp i Grenå. Landmad.dk kan anbefales. Ofte skal man betale bare noen kroner mer for å gå fra likegyldig søppelmat til noe som både smaker og ser fint ut.
Heidi hadde funnet et sommerkåpe (regner med at det skal bli bilde etterhvert) i Ebeltoft som hun hadde lyst på, og vi dro innom butikken for å sikre den + at vi dro på Quickly for å handle mat til gjestene fra Bryne (OC og S) som nå er installert på annekset. Vi har noen tanker om hva de bør se, og i dag lar vi det kjøttfrie idealet fare, for vi planlegger å fyre opp gassgrillen. I morgen håper jeg på en regnfri dag og at vi kan spille golf.

(Så har jeg fått regning fra Grønn kontakt og Fortum for Bryne - Oslo t/r) - det ble på 350 kroner

Ingen kommentarer: