torsdag 5. juli 2018

Rødberg - Geilo

På kartet så det ut som at det var lurest å sykle tilbake til riksvei 40 med strake kursen nordover. Men det er bakker med heftig stigning når  man sykler denne veien. Kanskje det likevel hadde vært lurt å sykle om Bromma og via Gol? Kanskje denne nasjonale sykkelruta helst bør sykles andre veien ved at man starter på Geilo, men det er ikke så enkelt når målet er Rallarvegen. Jeg vet ikke om det var varmen eller at jeg ikke var godt nok trent, men 6 mil, tungt lasta sykkel og høye temperaturer + mye stigning krevde sin mann.

Som man ser, mer enn  1200 meter opp. Jeg ble etterhvert klar over at dette med høydemeter er noe en bør ta med i planleggingen i den grad man har valg mellom ruter.
Oppover

Endelig på toppen før en ny nedoverbakke og så ny oppoverbakke
Da jeg kom til Skurdalen, "juksa jeg litt", og tok buss de siste 8-9 kilometrene. Der var jeg så heldig å få låne en leilighet av en kollega til Heidi. Vegetariske vårruller og pommes inn i ovnen, et par øl, VM på tv, og jeg sluknet ganske momentant etter kampen.


Ingen kommentarer: