onsdag 11. mai 2022

11. mai 2022

 Dagene tikker raskt avgårde. Vi nærmer oss midten av mai. Jeg har sådd tomatplanter, krydderplanter, solsikker og diverse. Nå er det såpass varmt at jeg har flytta dem fra kjøkkenbordet til hagestua. Endelig har vi fått litt regn. Det har vært tørt i mange uker.

Voksenopplæringa er nesten ferdig, noen utsatte prøver og karaktersetting rett etter 17. mai - så er det i havn.

Interrail feira 50års jubileum med å selge togpass til halv pris. Jeg klarte ikke å dy meg og kjøpte et 3 måneders pass. På 1. klasse med seniorrabatt kom det på ca. 5000. Arne og jeg planlegger en uke i Irland. Bare synd at fergene dit er så dyre. Fristende å fly til Dublin. Etter det skal jeg til Irun for å begynne på Ruta del Norte.

Jeg har brukt penger på diverse digitale tjenester. Fikk akkurat regning på billedtjenesten Flickr. Holder nok fast på den videre, men Dropbox har jeg droppa etter at det har tjent meg på en god måte i mange år. Sa opp Evernote, men tok opp abonnementet, sa opp Aftenposten på nett, og for tiden har vi heller ikke Netlix.

Skattemeldinga har pleid å være et årlig dritarbeid med frist i slutten av mai. I år var det veldig enkelt, antakelig for næringsinntekten var under 50 000. Ettersom vi makulerte mye av mine bøker og trakk fra den investeringen i trykk osv., gikk da regnskapet omtrent i 0.

Vi passet Iben og Hella i kveld. Dvs. - de er mest vant med Heidi, og jeg slipper ikke så mye til, men hygglig å være tilstede og se dem. Iben har blitt flink til å legge puslespill.

Krigen raser videre i Ukraina. Vil de bare fortsette?

Ingen kommentarer: