onsdag 18. januar 2023

18.1. 2023

 Det er onsdag, og det vil si morgenvandring. Idag var det ganske vinterlig med snø på bakken og snødekte trær. Til og med de snauhogde partiene i Njåskogen ble ganske fine når det kom litt snø på bakken.  Jeg kom på at jeg like gjerne kunne dra innom og få sjekket blodet, en såkalt INR-måling. Det handler om at blodet verken skal være for tjukt eller for tynt av hensyn til hjerteklaffene. Så var det å dra hjem og komme i dusjen. 




Idag, av synlige bevis på at jeg ikke bare sitter i lenestolen, rydding i kjøleskap.  Hiving av ting som har mugg eller gått altfor mye ut på dato. Jeg har ellers glede av å se på katolske messer på polsk og prøver samtidig å følge med på hva som blir sagt ettersom jeg fikk kjøpt meg en slags messebok på engelsk/polsk.  En liten uke til Krakowturen. Så har jeg forberedt en liten tekst til Språksprell, omtrent som å forberede en vikartime.

I helgen kommer Henrik og Eva Mari. Det er fint at det skjer litt. Forrige søndag besøkte jeg pinsemenigheten Zion på Bryne. Det er den femte frimenigheten på Bryne/Jæren som jeg besøker. Alle har de sitt særpreg, Zion hadde myke kinoaktige stoler og besøk av et evangelistektepar. Veldig flinke musikalsk. Tungetale med tydning var det også.

Forrige onsdag var jeg på bønnemøte i kirken, halvt i håp om at det skulle være litt tidebønnaktig, men det var det ikke, og da kjører jeg heller tidebønn i min egen stue.

Ingen kommentarer: