onsdag 24. april 2024

24. april Grill, sykling og konvertering

 Det blir grønnere og lysere. Ganske typisk april. Jeg fant fram den rustne og egentlig ikke velbrukte grillen igår. Ingrid og jentene kom.  Vi satt i hagestua, og det var koselig.

Jeg driver litt vekselbruk, litt utearbeid, litt klesvask,  litt ymse lesing, litt polsk. På fredag syklet jeg Stavanger og snakket med pater Pål, rota litt med veien pga. byggearbeid langs riksvei 44, men tråkket på og rakk fram på minuttet. Ettersom jeg har fulgt trosundervisning i snart halvannet år (riktig nok ganske uregelmessig pga. reiser, lurte jeg på hans tanker om opptakelse i kirken. Han mente at mulig "ferming" og opptakelse i kirken kunne skje 19. mai. Da var det opptakelse av 8 andre. Men pga. diskusjon i heimen har jeg utsatt dette til over sommeren. Idag skal jeg snakke med Arne B.

Ellers har det vært fine sykkelturer. Jeg må få noen mil i beina, og siden jeg har betalt for årsmedlemskap i golfklubben vil jeg gjerne få litt valuta for de pengene.

Ellers ringte Sunniva og fortalte at de hadde kjøpt leilighet i Jens Bjelkesgate. Den så veldig fin ut, men msangler foreløpig det ekstra soverommet som de ønsker seg. Fine terasser og fin utsikt mot Botanisk hage.

Ingen kommentarer: