mandag 18. august 2008

Første dag med elever


25 jenter og fire gutter - de fleste jentene med bakgrunn fra Helse og sosial, vi starter imorgen - uten bøker og uten datamaskiner, men det kommer forhåpentligvis på plass i løpet av noen dager. Ellers har det vært dramatiske dager for B. og familie, men det ser visst bra ut etter forholdene med JB. som fikk hjertestans på lørdag.
Odd C har brukt mye av dagen på å prøve å få liv i pc'en til Ingrid, som han skulle være så snill å formattere. Jeg har ingen DVD'er til den - Packard Bell har lagt opp til at man skal lage sine egne recovery-dvd'er, noen man selvfølgelig ikke gjør før det blir for sent, og ingen av mine xp-plater selv med helt legal cd-key ville virke. Data-gutta på jobben er enormt stressa (tør nesten ikke snakke til dem), og OC drar til Bergen på onsdag.
Vel - jeg dro hjem i halvto-tida, og har sittet og jobbet med språkhistorie nå fram til halvni - har dessuten lært meg noen smarte grep med Apple's Keynote som jeg skal teste imorgen. Er ikke så forberedt som jeg gjerne ville, men nå er det kveld. Jeg er uansett veldig fornøyd med det jeg har skrevet (skal brukes i NKS-sammenheng). Imorgen står det på timeplanen at vi skal ha fire timer med påbygg - jeg tror vi nøyer oss med to.
Det er en ganske brukbar pågang med kursforespørsler - enda en nordfra. Hun svelget da jeg sa dagsprisen for kurs, men jeg tilbød meg å kjøre langdag, kjøre kurset to ganger ettersom det er en enormt stor skole med over 40 norsklærere (fire timer på hver). Forutsetningen er at jeg kommer meg hjem mandags kveld. En annen skole purret på sitt opplegg, men når jeg først satt meg ned, synes jeg det ble ganske bra.
Ellers har jeg bestilt tapas og spekemat fra Håland kjøtt til godt over halvparten av gjestene. Resten skal vi se å lage selv.

Ingen kommentarer: