onsdag 6. august 2008

Torsdag på Haslum


Etter den lange utflukten til nabolandet i går, tror jeg vi står over kulturtrippen til Blåfargeverket på Modum. Eva Mari har fri, og jeg har foreslått at damene drar på shopping. Så kan jeg gjøre ferdig NDLA-jobbingen. Cecilie (NKS) har også bedt om noen endringer i det jeg sendte forleden. (Bildet er fra Claras kafe i Årjäng - Clara drev konditori og skrev tekster, blant annet i samarbeid med Tore Skogman, "Frøken Johansen og jag" m.m. Fikk mail fra et bykartprosjekt i Dublin om at de hadde brukt et av Dublinbildene mine, og fra Universitetsforlaget at de nå har solgt 521 eks. av boka. Jeg håper det kan bli aktuelt med en sterkt utvidet utgave om ca ett år (gjerne med arbeidsstipend fra Faglitterær forfatterforening).
.....
Jeg satt og jobbet litt med NDLA mens Heidi og Eva Mari spontankjørte til Drammen, Halvard var hos mor og far, og far fortsatte utdeling av instrumenter, 3 gitarer og en mandolin. Jeg gikk etterhvert bort til Fagertunveien, og hadde en nostalgisk rusletur der jeg tråkket i barndommen og ungdommens gater.
Da vi kom tilbake til Haslum, hadde Eva Mari ryddet i Oscars tøy, og Halvard fikk diverse gensere osv. På kvelden dro Halvard og jeg til Sandvika kino for å se Batman the darknight med Christian Bale som Batman. Bale har jeg sett i American Psycho (jeg har fortsatt bilder av han med motorsag på netthinnen). Men Halvard og jeg mente at det var en annerledes og interessant Batman-film.
Ellers har Netcom mailet om at iPhonen er på vei.

Ingen kommentarer: