lørdag 7. oktober 2017

Berlin 7. oktober 2017

Det har vært lite uteliv. I går skeiet jeg ut med kino. Bladerunner 2049.
Jeg hadde først en dårlig start på dagen idag. Har fått gjort en god del på revisjonen av boka, men plutselig ble det kluss og rare feilmeldinger. Filen vil ikke la seg åpne. Jeg får meldingen:   Jeg får meldingen Navnet i elementets sluttkode må tilsvare elementtypen i startkoden. Jeg har da forstått at det er en bug i XML-filen. Mulig at jeg har en backupfil som er tre dager gammel, men dette synes jeg er skummelt. Her lagrer man etter alle kunstens regler, og plutselig kollapser filen. Så uansett taper jeg tid og får mye ekstra arbeid.
Min vert dukka litt uventa opp - han hadde gått surr i dagene og trodde jeg hadde reist, men jeg reiser vitterlig først i morgen.
Det fine var sykkelturen gjennom Berlin. Gjennom gode gamle Kreuzberg som jeg vel egentlig synes er triveligere enn NeuKöln. Det litt som forskjellen på Grünerløkka og Grønland. Det ene stedet er det multietnisk på en litt kjekk måte. På det andre stedet føler man at man er minoritet på en litt ukjekk måte. Etterhvert  sykla jeg over Alexanderplatz, Unter den Linden (måtte se Brandenburger Tor)  og tilbake. Hadde deilig vegetarisk på en tyrkisk kafe. 
Så er det 14 km til flyplassen. Jeg har kjøpt en Brompton T-bag slik at transporten av bagasje  skal gå mye bedre, men tar høyde for at jeg sykler meg litt vekk. Så det blir tidlig start. Antakelig i 6-tida. Da skal jeg vel vel på Schönfeld halv 8.


Ingen kommentarer: