torsdag 5. oktober 2017

Fra Lodz til Poznan til Berlin

Og vipps var jeg i Berlin . En kort og forholdsmessig dyr togreise. Nesten 400 kroner for 2,5 time, men så fikk vi gratis kaffe da. Jeg sykla i regn  til togstasjonen, toget  gikk presis kl. 0931, jeg ramla ombord så og si, og fikk plassert sykkelen i en bagasjehylle der jeg for sikkerhets skyld låste den.  Landskapet i flate Polen er verken spennende eller spektakulært, men de to siste dagene har jeg lest Verden leker gjemsel av Siri M. Kvamme. Den skal jeg lese ferdig i kveld tror jeg.  Likte den godt, om en 40 år gammel forfatter som lever i et halvtrøblete forhold, og som opplever at hun holder på å miste synet. (Nå har jeg lest ferdig slutten, den oppfatter jeg som bokas svakhet, umotivert og en del løse tråder)
Så fyller vår yngste sønn  23 år i dag, jeg hadde en hyggelig tlf. med ham nå i kveld. Ettersom det var vått og blåsete i Berlin, lot jeg sykkelen stå i hipsterleiligheten i Neuköln



, og dro med U-Bahn nr. 8 til Alexanderplatz. Der kjøpte jeg blant annet litt babytøy. Nå skal ikke lille Iben fryse! Så dro jeg videre til Rosenthalerplatz hvor jeg endelig fant Brompton-butikken og kjøpte en såkalt t-bag.  Håper på sykkelvær i morgen.

Ingen kommentarer: