mandag 20. august 2018

Leon 19.-22. august

Dessverre er tog langt dyrere enn buss her, så det ble buss til Leon med billett kjøpt gjennom busbud.com.  Jeg startet dagen i Madrid med å utvide garderoben noe, en shorts på 5 uker var noe i underkant. Primark har en diger forretning i Gran Via rett ved hostalet, og jeg stakk innom der og handlet litt før jeg pakket alt på sykkelen. Rett ved Prado var det stort opptog med hundrevis av bolivianere som sang og danset. Dessverre hadde jeg ikke mer tid enn jeg trengte for å rekke fram til bussholdeplassen. Sykkelen måtte demonteres og pakkes i koffert. Bussen var ganske trang for mine lange bein. Rett og slett ikke veldig komfortabel.
Akkurat nå har jeg forsøkt å se om det er mulig å få fraktet sykkelkofferten. Mange som går. bærer ikke ryggsekken, men får et selskap til å transportere den til neste stoppested der de gjerne går etapper på rundt 25 kilometer. Jeg ønsker å få noen til å transportere den helt fram til Santiago. Men det er antakelig litt utenfor konseptet. Antar jeg må sykle med den.
Men jeg har vært på et av de store herbergene her og blitt registrert slik at jeg i den forstand nå er klar til å begynne på caminoen. Jeg er usikker på hva som er en passende etappe med Mr. Brompton, 25 km er antakelig lite, 50 kilometer antakelig ganske mye. I morgen må jeg ordne litt ting og tang i forhold til mva-registrering, ikke det jeg elsker, så må jeg komme litt(!) i gang med skriving har jeg tenkt. Om kvelden i morgen skal jeg på messe og motta pilgrimsvelsignelse!
Joe sykler hele strekningen fra Frankrike på rundt 8-9 dager og ligger i telt.






Ingen kommentarer: