mandag 27. august 2018

Sarria til Palas de Rei

Jeg angret litt på at jeg stoppet allerede i Sarria. Akkura nå husker jeg ikke hvordan det så ut der, så det var ikke veldig spesielt. Etter litt varierende erfaring med å sykle på caminoen med Brompton, sykla jeg denne dagen ganske mye på vei. Eksempel på sti kan sees til venstre. Jeg sykla en god del på sånne stier, men hadde ikke en punktering.
Ganske traffikert, men med gode veiskuldre. Jeg opplevde aldri noe problem med det, men man må selvfølgelig holde seg unna motorveien.
 Først til Portomarin ca et par mil og så til Palas de Rei. Dvs. når man finner fram Google maps og viker fra oppmerkede stier, roter man seg gjerne vekk. Plutselig var jeg i en by som het Monterroso. Det ble noen kilometer ekstra, men jeg fant en bensinstasjon med høytrykkspyler og fikk spylt det viktigste. Faktisk 1000 meter stigning på de drøye fem milene.
En ting, jeg lurte veldig på om det var nødvendig å bestille overnatting på forhånd. Jeg gjorde aldri det. Jeg opplevde aldri å komme til et fullt herberge. Her er det veldig god kapasitet.

Ingen kommentarer: