fredag 2. oktober 2020

Dag 2 på Vestleden Bærumsverk - Sundvollen (Pilegrimsleden)

 Dag 2 på Vestleden

Mandag 21. september - Haslum (Bærums verk) - Sundvollen hotell

Sekken var for tung, og jeg heiv ut noe kokeutstyr, tarp til overnatting ute, det fancy liggeunderlaget ++.

Storebror Joffe dukket opp, og jeg vurderte det slik at det ville bli for langt hvis jeg skulle først gå gjennom Bærumsmarka og deretter fra Bærumsverk over Krokskogen - til Kleivstua og så til Sundvollen. I og med at jeg nå ikke hadde utstyr for overnatting ute, ba jeg Joffe om å kjøre oss til Bærumsverk. Det ble en etappe på ca 20 kilometer og det var ganske passelig selv om kroppen verket ved ankomst Sundvollen. Flott hotell, og 890.- var vel ganske greit. 

Jeg gikk den gamle bergenske kongevei, den er fin og opparbeidet. Lurer på om pilegrimsleden har noen avstikkere, men det tok uansett ikke jeg hensyn til. Mange sykler der, men det er ganske mye stigning. Nydelig høstvær. Joffe trillet sin sykkel og vi fikk god tid til å prate. 

Joffe syklet tilbake fra Kleivstua etter at vi hadde slappet av med en velfortjent brus. Så tror jeg at jeg gjorde et dårlig valg ved å ta bilveien (Dronningveien) ned fra Kleivstua. Jeg hadde vondt i føttene (tærne) og knærne, og her går det en brukbar sti ned Krokkleiva mener jeg.  Jeg var dårlig på å finlese instruksene i guideboka. Nå hadde jeg riktignok en 2015-utgave, så det er ikke sikkert at den stemte 100 %.

En ting som var nytt for meg - gåstaver - anbefales sterkt etter nå å ha testet dem i 10 dager. Sier mer om det seinere.

Gikk i salatbaren på Extra og  kjøpte med en øl. Slukna sikkert før 22.

Utsikt fra Kleivstua




Ingen kommentarer: