fredag 2. oktober 2020

Dag 5 på Pilegrimsleden (Vestleden) Sløvika - Granavollen

 Dag 5 (onsdag 23.9.)- på Pilegrimsleden (Vestleden) Sløvika - Granavollen - 17 kilometer - mye regn

I guideboka er det etappeforslag, og det er jo lurt hvis ikke alle legger seg slavisk etter disse forslagene. Da blir det veldig trøkk på noen overnattingssteder. Jeg var seint i sesongen og pga. korona var det ingen andre pilegrimer som jeg støtte på. Det var med andre ord god plass når det gjaldt overnatting(hvis de var åpne). Etappeforslagene er for normalt trente personer i følge guiden. Jeg var vel forholdsvis utrent med tanke på å bære en sekk som veide i underkant av 15 kilo. Et tips er å trene rygg og generell styrke (<-- note to self). Jeg fikk litt ryggtrøbbel, hadde ikke behov for gnagsårplasteret, men måtte plastre tær med jevne mellomrom. Jeg tok ofte av meg støvlene + sokker  når jeg tok pause. Det blir varmt og klamt for føttene. 

Granavollen gjestgiveri ligger rett ved Søsterkirkene. Siden jeg gikk usle 17 kilometer kom jeg relativt tidlig fram. Jeg fant en kanne med varmt vann til å varme dagens rett (Real turmat). Så samla jeg krefter før Gunnar dukka opp seint på kvelden. Han hadde flydd til Gardermoen - måtte så via Oslo for å ta Gjøvikbanen til Gran. Deretter hadde han 3-4 kilometer med vandring til Granavollen.

Søsterkirkene på Granavollen







 

Ingen kommentarer: